INGEN VET VAD FRAMTIDEN HAR ATT BJUDA PÅ.

Min första tanke imorse var, idag vill jag inte kliva upp överhuvudtaget. Vilket jag inte brukar känna. Mamma kom in och kollade om jag var vaken och eftersom jag var det kom hon in efter en stund med frukost på sängen. Hon är bäst <3
Sen var det bara att kliva upp iaf och göra sig i ordning.

Har landat i Uppsala. Riktigt konstigt att vara här av någon anledning. Men i morgon är det skola och det kan nog bli roligt. Men tror bestämt att vi går åt ljusare tider (våren). Nog f'n går det sakta men den är nog påväg nu. Fast hemma hos mamma och pappa så lär det nog dröja, där har det hänt att snön legat kvar till maj. Så här känns det ändå som om det går fort.

Inte konstigt att man börjar längta nu efter vår och sommar och allt som har med det att göra. Det är nu folk börjar prata om det och planera saker och längta på riktigt. Ju mer folk pratar om det ju mer kommer det på tanken. Själv längtar jag enormt nu till våren, just den tiden som är innan sommaren. Jag gillar den mer än sommaren. Jag vet inte varför men det är just känslorna som kommer med den. Man blir glad och folk börjar vara ute och hitta på saker. Redan nu längtar jag till sista april, och banne mig om jag blir sjuk. Nejdu, detta år ska jag inte ligga sjuk och absolut inte så dålig som jag var då, det var fruktansvärt. Och efter det kommer nog tiden gå i rasande fart. Då börjar studentskivor och allt, och vips så är det studenten och hokuspokus så är skolan slut! Kommer gå på ett kick, och det vill jag inte!

Den här våren och sommaren vill jag ha så mycket mer drag än 2008. Det var lite knasigt 2008, så vi kör på ett bättre 2009.
Som den där kvällen då jag lekte med Felicia och Keela och vi skulle få besök av Ragge och hans två vänner. Men ur bussen rasade det ut männsikor (dom måste ha förökat sig på vägen från Alunda, jag vet inte.) Sen gick vi och mötte Peter. Just den där känslan att man kunde vara ute, det var fint väder. Man behövde inte så mycket kläder, alla skrattade och var glada och skuttade nästan fram.
Eller som midsommar, det var inge fel på den kvällen/natten heller, mycket skratt, tok och tårar. Sen att man somnade kvart i 8 på morgonen (efter att ha fått väckt sina två vänner som somnat framför tv:n då dom skulle se på fotbolls EM med solglasögon eftersom solen lyste in) och sen vaknade liten stund senare och gick och åt frukost på McDonalds bara sådär. Nejdu, jag saknar det där. Men snart kommer säsongen. Och det kommer nog bli niice.

Hejhopp!

Kommentarer
Postat av: Ragge

Om det kommer bli nice!

2009-03-01 @ 23:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0