Tisdag.

Här sitter jag med matteboken och miniräknaren i högsta hugg! Räknat matte i ett sträck sen kl 6 och slutade 5, så hann äta på den stunden också. Men nu kom blåbären och hallonen fram. Måste ju få tröstäta när man ägnar en hel kväll åt bara matte. Jag som hade starka funderingar på att hoppa över matte C:n, men nej du, nu har jag gett mig fan på att jag ska försöka. Problemet är inte att det är svårt. Problemet är att det är ett för stort ämne för att inte ha lektioner i det och för att bara plugga det hemma. Tiden finns inte. Och absolut inte med att jag har 7 prov och 5 inlämningsuppgifter innan praktiken som börjar vecka 6. Så räkna med att jag har fullt upp. Men samtidigt så är jag sån att jag kan inte lägga all min tid jag äger på plugg heller, det klarar jag inte. Och jag tror inte det bra för någon alls att göra så.

Inte blir det bättre av att vi fick en lektion till att leta högkolor idag. Min fråga är ungefär; Hur fan ska man veta vart man ska gå ? Vad man ska göra ? Detta är ett val man gör som gäller resten av sitt liv oavsett vad man läser, fast kanske på olika nivåer förstås. Men hur ska jag kunna veta vad jag vill göra... Som vi fick veta så om jag vill ha en Magister Examen inom någon Design och plugga här i Sverige så blir det 6 år. STOPP OCH BELÄGG KOMPIS! Alltså, min plan var att ta ett sabbatsår och resa, sedan börja plugga. Alltså kommer jag typ vara 26 när jag är klar om jag har tur. Hej inget liv!
Nej jag ska sluta låta butter. Jag visste faktiskt att det låg till ungefär såhär.. Jag vet ju att jag måste plugga vidare men 6år är en evighet känns det som. Så det skulle låta bättre att åka utomlands och klara av det på mindre än 6 år. Och ändå få Magister Examen.. Men det som klyver mig då är att jag inte vill göra det själv, jag vill inte heller ha någon som "håller mig i handen" under tiden. Men jag tror det kan bli jobbigt att dra till andra sidan jordklotet och vara där själv..
Nej, en sak i taget. Men något annat jag är sugen på är alla fall att åka till Thailand och jobba som volontär i några veckor, jatack! Banne mig att jag ska göra det! Väldigt nyttigt bara det.. Men Thailand eller Singapore eller USA och när ... Det kan jag inte grubbla på er nu, jag måste återgå till min matte och sedan min säng. För imorgon är det skoldag och efter den prov och efter det guidning...

Au revoir !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0