Bara lite..

..försenad. Jag var 2,5 timmar försenad. Känn på den.

jag skulle åka tåget från Uppsala 15.19 tänkte jag men det var ju såklart röd dag idag, så nästa gick 16.19. Okej tänkte jag, jag tar det och så köper jag biljett på SJ från Gävle eftersom jag annars måste 1,5 timmar på X-tåget i Gävle. Jag hoppar på Upptåget och kommer till Örbyhus. Där är det stopp, totalt stopp. För någon idiot eller förlåt, obehörig har varit på spåret och polisen fortfarande letar personen. Idiot ? Javisst! Tågpersonalen hade inge vidare bra nyheter då de inte kunde få tag på några ersättningsbussar eftersom det fortfarande är en röd dag. Yes!!! I Örbyhus blir vi sittandes en timme när vi sen får åka vidare, men detta gjorde ju såklart att jag missade mitt tåg som jag skulle med i Gävle, YESSSS igen! Men jag hoppas jag får pengarna tillbaka, vi får väl se. Men eftersom jag var så försenad så stog X-tåget redan inne, skönt tänkte jag som var frusen och allt. Men det var ändå 40 minuter till avgångstid. Jag satte mig i lugn och ro och läste. Vi åker, tågvärdinnan kommer och kollar biljetter och vi stannar. Elektrisiteten dör, jävligt bra tillfälle, när man är mörkrädd och allt. Det är kolsvart, mitt ute i kolsvarta skogen. Aja, vi kommer iväg efter en stund och kommer 100 meter till, det händer samma sak. åker 100 meter till blir samma sak. Tågvärdinnan säger då ; " På grund av tekniska fel måste vi vända och åka tillbaka till Gävle för att där få ett nytt tåg. Vi vet inte hur lång tid detta kommer ta men vi ska kolla bussar."  Ja men vad spelar det för roll, det är fortfarande en röd jävla dag! Vi återvända tillbaka till Gävle i alla fall och fick där ett nytt tåg efter en stund. Och min reaktion när jag veta att vi skulle åka tillbaka var asgrav. Jag garvade som en idiot när jag pratade i telefon med mamma. Men det kan ju vara bra att skratta lite också.. Men strax före halv 11 satte jag min fot innanför dörren, så det blev 6 timmar tåg. Jag vet däremot inte vad jag gjort för att förtjäna denna otur med tåg som jag jämt har men, grejjen är att det alltid händer när jag åker ensam, aldrig annars. Så från och med nu ska jag inte åka tåg ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0