THERE'S BEEN TRAGEDIES AND HARD TIMES.

hemma i färila igen efter många dagar spenderandes i väsby. så otroligt trevligt, och har haft tid till att hinna med en hel del, och det bästa av allt - jag har fått komma bort ett tag.
*en syster som gjort en hårförlängning som blev sjukt snygg.
*en systerson som fyllde 4 år.
*en andra syster som köpte ett par sjukt jävla snygga skor till mig som tack.
*en väldigt söt systerdotter som är sjukt duktig på konståkning.
*en andra systerdotter som ska mysa mest hela tiden.
*en kusin som helt ärligt var brun som en pepparkaka.
*en hel del bad på Fyrishov.
och så klart en hel del annat som inte kan räknas upp. men tack till dom!

dags att fortsätta med övningskörningen, tut tut!

annars är stämingen dyster här uppe. allting beror på att färilas största grund, kan man säga, ska läggas ner. färila sågen som nästan alla färilas män jobbar på ska läggas ner inom kort, inklusive min pappa blir av med jobbet. innan juli. och färila, en hel by som bygger på industri ligger som i dvala och stämningen är nere. alla dessa mindre industrier och åkerier som finns i färila som i sin tur lever på färila sågen med tanke på all virke och så vidare. även dom kommer bli av med sina jobb. dom flesta är i chock, och det är svårt att faktiskt inse det beslut som Setra gjort. och deras argument är skitsnack, det kan jag säga. dom har gjort ett val, sen har dom hittat på argument som låter bra, det kan vem som helst säga. men what to do ?. inget finns att göra, det är bara att vänta och se på hur allting faller isär. själv vet jag inte vad jag ska säga om saken, jag orkar inte bli mer ledsen. och jag peppar min pappa varje dag för att inte ge upp. men en sak som är ganska gulligt av allt det här är att alla män på hela sågen från och med nu spar sitt skägg i protest, haha. jag gissar att det handlar om något man kan skojja om för att få allt att muntras upp, vilket i sig är ganska kul.

"- Det är som inför ett slutspel i hockey, endera dör vi eller så vinner vi. Och då rakar vi oss, säger Tor Lindquist, en av de skäggiga."
"- Först bestämmer de att de ska lägga ner, sen gör de utredningen."

nu får det vara nog.
hejhopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0