IT'S TIME TO MAKE A MOVE.

Sitter och läser expressen och blir ledsen över det jag läser. Eller förvånad, eller bara inte förvånad..

En 33-årig kvinna som precis fött åttlingar. Inte har hon ett jobb, inte har hon ens en man/pojkvän och inte nog med det så har hon redan barn 6 barn hemma som hennes mamma tar hand om.

"Nadya Suleman saknar både jobb och bostad - men säger att hon alltid drömt om en stor familj och att hon kommer att ge sina 14 barn allt de behöver i huset hennes mamma äger."

Jag tycker det är hemskt. Och visst jag drömmer också om en stor familj men vadå, jag anser inte att det är läge att skaffa 14 ungar när man varken har jobb, hem eller pojkvän. Än en gång, visst kan man göra det utan att ha en man inblandad men jag anser att det är fel och tycker inte det är rätt åt barnet. Men då förklarar hon;
"- Pojkvänner? Jag måste vara extremt självisk, men jag kan inte upprätthålla ett socialt liv och samtidigt vara mamma. Att ägna så lite som en procent av varje kväll åt någon annan än mina barn är otänkbart.
- Jag har inte haft sex på sju år och kan inte komma ihåg senaste gången jag var på en dejt."
Så hon har alltså bestämt att vara bara mamma och inte flickvän eller fru. Öhh, nehe?

Visst är det bra attt det finns konstbefruktning kanske, det kan jag nog tänka mig men egentligen så är det kanske inte så jättebra när det finns undersökningar på att ca 90% av alla barn som är född genom konstbefruktning får olika problem, hjärtfel, hjärnfel och så vidare. Fast det är aldrig något man komma undan med oavsett vad sorts för befruktning men risken är mindre.
"Varje månad får hon matkuponger värda drygt 5 000 kronor och omkring 14 000 i bidrag till sönerna Elijah, 7, och Aidan, 3, som lider av ADHD respektive autism."
Det där förstår jag än mindre. Hur kan hon fortsätta skaffa massa barn när hon har två barn redan som är sjuka och har problem. Dom två barnen behöver nog mycket hjälp och stöd, men hur ska dom få det när hon nu har 8 nyfödda, födda alldeles för tidigt som kommer ta exakt all tid. Dom nyfödda väger knappt 1 kilo var. Jag vet verkligen inte hur hon tänker och nu har hon startat en hemsida då hon ber om donationer. Hallå?! Vad händer. Hur tänker hon? Hon verkar ju inte ha tänkt.

"Ett uttalande som retar gallfeber på många då Sulemans graviditeter kostat skattebetalarna i Kalifornien över 25 miljoner kronor." Härligt att vara en av dom. Jag tror inte att man skulle bry sig så egentligen, man vet ju att skatten går till allt möjligt dumt men om jag vet att jag betalade en kvinna som inte har en man eller så och sen skaffar 14 barn och inte har jobb eller hem. Nejdu, då skulle jag bli galen. Jag menar, jag blir frustrerad av att bara läsa det.

Men jadu, som min morbror alltid säger; Idioter finns det gott om och ännu är inte den sista född.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0